Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. godine ustanovilo je jedinstveni europski broj za hitne službe 112 (Council Decision 91/396/EEC) koji sve hitne službe integrira u jedinstven sustav. U Međimurskoj županiji, Dan jedinstvenog europskog broja 112 obilježen je radnim sastankom u Županijskom centru 112 žurnih županijskih službi na kojem su nazočili predstavnici Policijske uprave Međimurske, Zavoda za hitnu medicini MŽ, Javne vatrogasne postrojbe Čakovec, Hrvatske gorske službe spašavanja – stanica Čakovec te župan Međimurske županije Matija Posavec sa zamjenikom Josipom Grivcem, ujedno i načelnikom Stožera civilne zaštite Međimurske županije.
Voditelj Županijskog centra 112 Ladislav Söke istaknuo je kako je u 2022. godini Županijski centar 112 ukupno zaprimio 18.217 telefonskih poziva, odnosno prosječno 50 poziva dnevno. Od tog broja prema policiji je preusmjereno 2.495 poziva, prema vatrogascima 218, a prema hitnoj medicinskoj pomoći 3.820 poziva. Voditelj Söke također naglašava da je u odnosu na 2021. godinu primjetan pad ukupnog broja pozva, ali – nažalost - vidljiv je porast zlonamjernih poziva.
Državna uprava za zaštitu i spašavanje od sredine prošle godine djeluje u sustavu Ministarstva unutarnjih poslova, no način rada Centra 112 nije se mijenjao. Uvjeti rada djelatnika nastoje se unaprijediti modernizacijom opreme kako bi se Centar što je moguće više osnažio za delikatnu zadaću koju ima u zajednici.
Župan Posavec pohvalio je rad Županijskog centra 112, te istaknuo kako su hitne službe na području Međimurja izrazito dobro organizirane te da sve krizne situacije brzo i učinkovito rješavaju. Rad na podizanju svijesti građana kao i senzibiliziranje javnosti za zahtjevan posao koji se obavlja u Centru trajna je zadaća koja bi u konačnici morala rezultirati i značajnim smanjenjem zloupotreba broja 112.
„Županijski centar 112 od iznimnog je značaja za sve stanovnike naše Županije, no da bismo olakšali rad i pomogli djelatnicima u efikasnosti važna je i stalna edukacija stanovništva, osobito djece. U velikim izazovima najčešće upravo sinergija u zajednici daje najbolje rezultate te o tome treba razmišljati kada govorimo o radu Centra 112. Dosad su sve naše hitne službe djelovale pravovremeno i učinkovito za što su zaslužni i djelatnici ovoga centra pa smo i velike prijetnje, poput zadnjeg velikog požara u Čakovcu, uklonili bez ljudskih žrtava“, dodao je župan Posavec.
Načelnik Stožera civilne zaštite Međimurske županije, zamjenik župana Josip Grivec rekao je kako o kvaliteti i značaju broja za hitne službe 112 najbolje govore brojke o broju poziva. „Županijski centar 112 u suradnji sa svim žurnim službama na području županije kroz svoj sustav zaštite radi na tome da budu spremni i pripremni za sve nepredvidive situacije koje se mogu dogoditi. Čestitam svim djelatnicima na kvalitetnom radu,“ poručio je Grivec.
Jedinstveni broj 112 zajednički je svim državama članicama Europske unije i služi za besplatno pozivanje hitnih službi, a uveden je kako bi putnici u cijeloj Europi birali jedan broj umjesto da pamte različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju. Republika Hrvatska u operativnu funkciju broj 112 stavila je 11. veljače 2005. godine kada je uspostavljen jedinstveni sustav kojemu je osnovna zadaća prijem i preusmjeravanje svih hitnih poziva.
Sustav 112 u Republici Hrvatskoj čini 20 županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno - komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija.