Budući da je HŽ putnički prijevoz u kolovozu najavljivao daljnja ukidanja željezničkih linija na području Međimurske županije, UO za gospodarske djelatnosti MŽ u više navrata od kolovoza ove godine pokušava organizirati sastanak s Predsjednikom uprave HŽ-a Putničkog prijevoza d.o.o. g. Draženom Ratkovićem, nažalost bezuspješno (zauzetost Predsjednika uprave).
U studenom ove godine zaprimljen je i prijedlog ugovora o sufinanciranju u iznosu od 1.435.446,08 kuna. Budući da Međimurska županija već sufinancira željeznički prijevoz učenika i studenata sa 2.500.000,00 kuna, nismo u mogućnosti dodatno sufinancirati redovne linije kojima se voze uglavnom učenici i studenti čiji prijevoz već sufinanciramo.
Kako je glavni argument HŽPP bio nerentabilnost, odnosno nedostatak putnika, izvršili smo brojanje putnika, svjesni situacije, predložili HŽPP svojevrsna kompromisna i prije svega racionalna rješenja na koja također nije bilo odgovora.
Svu dokumentaciju i naše prijedloge dostavili smo i pomoćniku ministra pomorstva, prometa i infrastrukture g. Danu Simoniću kojemu smo zahvalni na razumijevanju i potpori koju nam je tom prilikom pružio.
Činjenica je da Zakon o željeznicama daje mogućnost HŽ PP da ukida i uvodi linije bez konzultacija i pristanka regionalnih i lokalnih vlasti te da imaju legitimitet za traženje sufinanciranja od županija, općina i gradova, ali je također nepobitna činjenica da se HŽ u velikoj mjeri financira i iz državnog proračuna čijem punjenju u značajnoj mjeri pridonose i stanovnici Međimurja koji u ovim teškim vremenima još uvijek rade, a sada im je i dolazak na posao postao prava avantura.
Ako pogledamo i prijedlog državnog proračuna 2014. - za razvoj sustava željezničkog prometa planirana sredstva iznose 699.043.521 kuna i veća su za 73,25% u odnosu na planirana sredstva za 2013. godinu, radi povećanja subvencija HŽ Putnički prijevoz. Znači, subvencije za prijevoz putnika se povećavaju, a istodobno se linije ukidaju.
Premda se na sva zvona govori o regionalnom povezivanju, očito je da HŽ PP čini sve kako bi stanovnici najrazvijenijeg dijela Republike Hrvatske bili u potpunoj izolaciji – više nemamo vlakova prema Mađarskoj, Osijeku, a ovim posljednjim voznim redom sve manje i prema Zagrebu gdje se stanovnici školuju, liječe i iz kojega dalje putuju prema europskim zemljama.
Ne možemo ne spomenuti još jednu apsurdnu činjenicu. U listopadu 2010. svečano je proslavljena 150. godišnjica pruge upravo u Međimurju, jer samo trideset pet godina nakon otvaranja željezničkog prometa na lokomotivsku vuču na svijetu u Engleskoj godine 1825. Kotoriba je kao prvo mjesto u Hrvatskoj dobila željezničku prugu 24. travnja 1860.
Osim što su na tu proslavu pohrlili svi iz Zagreba, naravno automobilima jer nije bilo kvalitetne željezničke veze za Kotoribu, već u prosincu iste godine ukinut je i vlak Čakovec - Ormož (odnosno s vezom dalje za Maribor, Ljubljanu, Trst i Pulu).
Uz potpunu potporu SPVH (Sindikat prometnika vlakova Hrvatske), podružnice Međimurje i dalje ćemo činiti sve da se ne samo prestanu ukidati postojeće, nego i vrate sve ukinute (pogotovo brze i međunarodne) linije. Međimurje se mora kvalitetnije i brže povezati s hrvatskim i europskim, naročito susjednim regijama.
Također ćemo nastaviti intenzivno raditi i na sustavu integriranog prijevoza putnika u suradnji s Varaždinskom županijom što smatramo najboljim i jedinim rješenjem za nesmetan i kvalitetan prijevoz putnika na našem području.
HŽ PP od Međimurja očito pokušava napraviti enklavu, ne uvažavajući pritom nepobitnu činjenicu da je Hrvatska ipak do Mure u svakom pa tako i u smislu prijevoza putnika željeznicom.
Pozivamo i sve zainteresirane građane, gradove, općine da nam se pridruže u našim nastojanjima kako bismo što prije ponovno uspostavili željeznički prijevoz sukladan potrebama svih stanovnika Međimurja.