II. osnovna škola Čakovec obilježava 16 godina od kako je uključena u međunarodni GLOBE program (Globalno učenje i opažanje za dobrobit okoliša), znanstveno-obrazovni program namijenjen učenicima osnovnih i srednjih škola koji u svom neposrednom okolišu obavljaju različita mjerenja, primjerena svojoj dobi i interesima te mogućnostima škole. Republika Hrvatska je bila među prvim zemljama koje su pristupile ostvarivanju programa pokrenutog 1995. godine, u koji je danas uključeno više od 100 zemalja i 20 000 škola.
Dosadašnje aktivnosti i ostvarene rezultate unutar programa GLOBE zamjenici župana Međimurske županije Sandri Herman predstavilo je 17 učenika II. osnovne škole Čakovec pod vodstvom profesorica Biljane Forgač i Mirjane Grula. Program predviđa redovita i kontinuirana učenička mjerenja i opažanja koja se obavljaju na području atmosfere, tla, vode i pokrova, a prikupljeni podaci se unose u jedinstvenu svjetsku bazu podataka. Zanimljivom prezentacijom u kojoj su učenici objasnili što i na koji način rade, prezentirali daljnje planove i projekte, ali i brojne nagrade koje su osvojili tijekom dugogodišnjeg rada, oduševili su zamjenicu Herman koja je pohvalila njihove uspjehe. „Izdvajate svoje slobodno vrijeme za aktivnosti koje su korisne ne samo za školu, već i za širu zajednicu, ali prvenstveno za vas same. Ovim programom povezujete školska znanja s praktičnim i terenskim radom, čuvate okoliš i tradiciju Međimurja. “, rekla je zamjenica Herman.
U program su uključeni učenici od 5. do 8. razreda koji se trenutno pripremaju za sudjelovanje na državnom natjecanju gdje će prezentirati projekt „Tlo na kojem raste međimurska gibanica“, kojim su istražili recept međimurske gibanice i njezinih sastojaka te povezali njihov uzgoj s karakteristikama tla na različitim lokacijama. Globovci su do sada sudjelovali na 14 državnih smotri na kojima su 7 puta nagrađeni za iznimno uspješan istraživački projekt, a II. osnovna škola postala je središte centra međužupanijskog vijeća Međimurske, Krapinsko-zagorske i Varaždinske županije.