Među samo 12 odabranih projekata iz cijele Hrvatske i ovog se puta našao jedan međimurski, kojim se razvija sustav podrške (potencijalno) darovitim učenicima osnovnih škola. U 17 osnovnih i 5 srednjih škola u Međimurju tako je započela provedba projekta „1,2,3...PALIM LAMPICU!" koji vodi Međimurska županija, uz partnera na projektu Regionalnu razvojnu agenciju Međimurje REDEA-u. Shodno tome, prvo stručno usavršavanje stručnih suradnika osnovnih i srednjih škola na temu Procjena osobina i identifikacija darovitih učenika, održala se u Tehnološko-inovacijskom centru „Međimurje“. Svojim dolaskom projekt su podržali, ispred nositelja, župan Međimurske županije Matija Posavec i pročelnik Upravnog odjela za društvene djelatnosti Međimurske županije Branko Sušec te ispred REDEA-e, viša stručna suradnica Sandra Majsan uz predavače na ovom prvom stručnom usavršavanju Jasnu Cvetković - Lay, dipl. psih. ECHA Obrazovnu specijalisticu za darovite te Mihaela Kozinu, prof. psih. geštalt psihoterapeuta. To je prvo od četiri stručna usavršavanja kojima će biti obuhvaćeno ukupno 118 nastavnika i stručnih suradnika osnovnih i srednjih škola Međimurske županije.
Stvaraju se Centri izvrsnosti i Centri kompetencija u krugu bivše vojarne
Prvom projektnom aktivnošću na terenu, a izvan administrativnih okvira, okupili su 25 stručnih suradnika (psihologa i pedagoga) iz osnovnih i srednjih škola. Kako je naglašeno, isti će se baviti tematikom procjene osobina i identifikacije darovite djece te razvojem metoda i oblika rada s potencijalno darovitim učenicima. „Ciljne skupine ovog projekta su potencijalno daroviti učenici osnovnih škola, nastavnici i stručni suradnici OŠ i SŠ kojima je osnivač Međimurska županija te odgojno-obrazovni stručnjaci javnih institucija. Projekt ujedno rješava problem nedostatka sustavne institucionalne potpore potencijalno darovitim učenicima, nastavnicima, mentorima i stručnim suradnicima u osnovnim i srednjim školama“, rekla je Majsan. „Ovo je projekt koji se koncentrira na djecu, izuzetno sam sretan da će se provoditi upravo u Međimurju jer smo mi odavno prepoznali kako je ulaganje u djecu naša sigurna budućnost. Danas će gospođa Lay kao eminentni stručnjak iz ovog područja svoje znanje prenijeti u naše škole“, naglasio je Sušec. Projekt uključuje i izradu minimalno 25 individualiziranih programa rada prema kojima će 30 mentora iz srednjih škola raditi s 80 potencijalno darovitih učenika uključenih u projekt. Ciljna skupina su učenici koji će u školskoj godini 2018./2019. pohađati 7. i 8. razrede, te će se njihov razvoj pratiti ne samo tijekom osnovnoškolskog, već i tijekom srednjoškolskog obrazovanja. „Zadovoljstvo mi je sve pozdraviti i još se jednom uvjeriti da i na ovom projektu usmjerenom prema našim mladima radimo kao jedna velika obitelj. Ovo je važan projekt i segment rada za cijelu županiju jer upravo je rad s darovitim učenicima jedan korak više za obrazovanje u Međimurju. Mlade treba nagrađivati, potencirati njihovu darovitost i jedinstvenost, a mi smo našli način da pritom educiramo i stručni kadar koji će s implementacijom znanja nastaviti i dalje, iskoristivši pritom sredstva iz europskih fondova“, istaknuo je međimurski župan koji je ujedno izrazio želju da se u skoroj budućnosti u Međimurskoj županiji otvore Centri kompetencije i Centri izvrsnosti iz područja za koje će biti najviše kvalificirani, a takav projekt je već u pripremi kod Ministarstva znanosti i obrazovanja u segmentu informatike. Ovo je ujedno i prvi konceptualni projekt gdje su velika očekivanja za mentore i profesore te će isti kroz određenu edukaciju u obrazovanju imati veće iskustvo u provedbi budućih aktivnosti.
[ngg_images source="galleries" container_ids="1418" display_type="photocrati-nextgen_basic_thumbnails" override_thumbnail_settings="1" thumbnail_width="120" thumbnail_height="90" thumbnail_crop="1" images_per_page="100" number_of_columns="0" ajax_pagination="0" show_all_in_lightbox="0" use_imagebrowser_effect="0" show_slideshow_link="0" slideshow_link_text="[Prikaz slika]" order_by="imagedate" order_direction="DESC" returns="included" maximum_entity_count="500"]