80 potencijalno darovitih učenika koji u školskoj godini 2018./2019. pohađaju 7. i 8. razred ciljana je skupina projekta „1,2,3…palim lampicu! – razvoj sustava podrške (potencijalno) darovitim učenicima u Međimurskoj županiji“ osmišljenog s ciljem rješavanja problema nedostatka sustavne institucionalne potpore potencijalno darovitim učenicima, nastavnicima, mentorima i stručnim suradnicima u osnovnim i srednjim školama. Projekt u iznosi od 799.856,24 kn financiran je iz Europskog socijalnog fonda, operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali. Nositelj je Međimurska županija, a partneri Javna ustanova REDEA te 17 osnovnih i 5 srednjih škola.
Završnoj konferenciji u Međimurskoj palači turizma nazočili su župan Međimurske županije Matija Posavec, privremena pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport Blaženka Novak, ravnateljica Javne ustanove REDEA Sandra Polanec Marinović, voditeljica projekta Barbara Srnec Bujanić te brojni profesori, stručni suradnici i ravnatelji.
Individualizirani programi za darovite učenike, no podrška i profesorima
Kako se bliži datum završetka projekta, završile su i sve njegove aktivnosti koje su provođene tijekom protekle dvije godine. Od strane nastavnika, psihologa i pedagoga odabrana je ciljana skupina učenika koju karakterizira kreativnost, logičko zaključivanje, interes za specijalizirana područja te lakše usvajanje redovnog nastavnog gradiva. Sudjelovali su u individualiziranim i obogaćenim programima koji se nadovezuju na sadržaje redovitog obrazovanja, a društveno-humanistički, prirodoslovno-matematički i tehnički centar pohađali su u Ekonomskoj i trgovačkoj školi Čakovec, Gimnaziji Josipa Slavenskog Čakovec i Tehničkoj školi Čakovec.
Pored učenika, podršku u radu dobilo je 94 nastavnika i 24 psihologa koji rade s potencijalno darovitim učenicima te ulažu dodatne napore tijekom redovne nastave kako bi osigurali poticajnu okolinu za njihovo napredovanje, objasnila je voditeljica projekta Barbara Srnec Bujanić.
„Uvijek mi je drago kad svjedočimo novom iskoraku u obrazovanju. To je u posljednje vrijeme vrlo često jer davno smo shvatili da je ono jedini preduvjet razvoja svake regije. Po meni je ovaj projekt jedan od najkvalitetnijih projekata vezanih uz obrazovanje jer nije uobičajen. Ponekad netko tko ima talent, darovit je i kreativan, nije nužno odlikaš. Može imati slabije ocjene, a velika je šteta, i za tu osobu i za naše društvo u cjelini, kada njegova darovitost ostane neotkrivena. Ovim projektom darovitost učenika je prepoznata, a njima je pružena podrška da je i dalje izgrađuju. Iako projekt uskoro završava, stručne službe već rade na pronalaženju novih prostora u europskim fondovima. Planiramo sudjelovati u velikom EU projektu „Osnaživanje europskog identiteta kroz kulturu i obrazovanje“ te već tražimo način kako da u njega uključimo naše škole i obrazovne institucije“, poručio je župan Međimurske županije Matija Posavec. Pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport Blaženka Novak istaknula je da je u većina projekata naglasak na učenicima koji imaju poteškoće u učenju, dok su učenici koji su osobito nadareni na neki način prepušteni sami sebi. Kako kaže, zahvaljujući ovom projektu, to se napokon promijenilo.
Da je obrazovanje jedan od najvažnijih sektora kojima se REDEA bavi potvrdila je ravnateljica Sandra Polanec Marinović te dodala da su u pripremu natječaja krenuli s velikim entuzijazmom. „Ovo je bio izazov jer i darovita djeca trebaju drugačiju potporu od one koja se pruža u svakodnevnom obrazovanju. Cilj je da se svi zajedno više i sustavnije bavimo darovitom djecom. I dalje ćemo pratiti natječaje i vjerujem da ćemo projekt u nekom vidu i nastaviti,“ poručila je.
Jasnija vizija daljnjeg školovanja
Emanuel Hederić i Petar Krešimir Rukavina iz OŠ „Jože Horvata“ Kotoriba uz pomoć mentora Zlatka Lečeka iz Tehničke škole Čakovec izradili su „Besu“, kojom je Joža Horvat oplovio svijet. Prilikom izrade koristili su reciklirani stari žlijeb, pocinčani lim, stare šipke, tkaninu i 3D printani materijal. S druge strane, Leon Katanec i Fran Krsto Pilić iz OŠ Strahoninec bavili su se programiranjem aplikacija u čemu su ih mentorirali Mirko Jambrošić, Krešimir Kočiš i Marko Ljubek. Složni su kako im je sudjelovanje u projektu bilo iznimno korisno, a priznaju i da su otkrili obrazovni put koji će slijediti po završetku osnovne škole.