Da se samo sinergijom nekoliko segmenata društva i konačnim zajedničkim pristupom jedinica regionalne samouprave prema državi može doći do pomaka te rezultata, što je nebrojeno puta istaknuto u djelovanju Međimurske županije, dokazano je još jednom na potpisivanju zajedničkog Ugovora o sufinanciranju projekta izrade Master plana integriranog prijevoza putnika i intermodalnog prijevoza tereta na području sjeverne Hrvatske. Uključuje tri županije – Međimursku, Varaždinsku i Koprivničko – križevačku.

Projekt vrijedan 5,1 milijun kuna prometni sustav diže na europsku razinu

Ovim ugovorom, najkonkurentnije i jedne od uspješnijih županija, priključile su se projektu vrijednom 43 milijuna kuna koji obuhvaća 10 hrvatskih gradova, s ciljem da se stvore preduvjeti za stvaranje održivog, djelotvornog, sigurnog i učinkovitog sustava ovog izuzetno prometnog dijela zemlje. „Uz Grad Zagreb, Zagrebačku i Krapinsko-zagorsku županiju, ove su županije jedine koje su odlučile zajednički raditi na ovom modelu, a to se posebno vrednuje i u konačnici prepoznaje u razvitku, kada se promet promatra kao multimodalni, više regionalni projekt. Ovim trima županijama osigurat će se 5 milijuna 100 tisuća kuna, od toga 85 bespovratnih sredstava, dok će ostatak od 15 posto osigurati same iz svojih proračuna“, rekao je ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić te potpisao ugovor s domaćinom županom Varaždinske županije Predragom Štromarom uz župana Međimurske županije Matiju Posavca i župana Koprivničko-križevačke županije Darka Korena.

Posavec: Bolja prometna povezanost zaustavit će iseljavanje

„Master plan obuhvaća jednu regiju na čijem se području nalazi tek nešto manje od pola milijuna stanovnika, a upravo zbog njih moramo biti u korak s razvijenim regijama Europske unije. To ćemo ostvariti uspostavljanjem kvalitetnijeg javnog prijevoza kojim se prilagođavamo usporednom rastu prometa, a time ćemo omogućiti svojim građanima lakše prometovanje i povezanost te im dati motiv više za ostanak i rad na našem području“, objasnio je tom prigodom međimurski župan i objasnio kako će se krenuti u rješavanje problema nedostatka poprečne povezanosti, loše biciklističke infrastrukture, nekontroliranog rasta individualnog transporta, nezadovoljavajućeg stanja javnog prijevoza i prometnih zagušenja. „Već četiri godine radimo na realizaciji ovog projekta, jer se naša konkurentnost itekako očituje i u pristupu javnog prijevoza. Želja je osigurati 30 posto jeftiniji prijevoz, uz duplo više linija. To se možda neće ovim Master planom ostvariti, ali on je prvi korak prema tome“, objasnio je Štromar. „Iako za razliku od susjeda, mi još uvijek jedini nemamo ni metar autoceste ni brze ceste, zahvaljujući ovakvim projektima nadam se da ćemo već ove godine i to primijeniti te voziti jednim dijelom brze ceste do Križevaca“, dodao je Koren.

Međimurje primjer kako rješavati stvarne potrebe stanovništva

Master plan ponudit će optimalne modele sustava prijevoza putnika na projektnom području, a njegova izrada tek predstavlja prvu fazu projekta. Njegovu potrebu dokazuje i činjenica kako područje triju županija, ukupne površine 3.739 km², ima 297.000 km željezničkih pruga, 514,5 km državnih cesta, 1.140,50 km županijskih cesta i 1.278,60 km lokalnih cesta, na kojem području prijevoz nije usklađen i povezan. Time je sustav dugoročno neodrživ te zagađuje okoliš. „Krenut ćemo u građevinske projekte koji se tiču poboljšavanja stanja cestovne infrastrukture, od željeznica, pametnih vidova transporta, pa do biciklističkih staza. Ujedno će nam ovaj model kao poveznica s nacionalnom strategijom prometa u RH, poslužiti za lakše i brže apliciranje projekata“, napominje Hajdaš Dončić.

U javnom prijevozu se kao predvodnik već pokazala Međimurska županija koja je iskoristila izmjene zakona o prijevozu te njegovo organiziranje temeljem koncesije, a ne više godišnjim usklađivanjima voznog reda. Na samom je sjeveru zemlje u 2014. potpisan prvi ugovor o koncesiji za obavljanje javnog linijskog prijevoza na području Međimurja. „Tako da će i ovaj integrirani prijevoz biti jedan korak prema napretku, a to treba iskoristiti, posebice kada EU nudi mogućnost povlačenja sredstava. Ovime rješavamo stvarne potrebe stanovništva te u konačnici i gospodarstva“, naglasio je Posavec.