Jedinstveni broj 112 zajednički je svim državama članicama Europske unije i služi za besplatno pozivanje hitnih službi, a uveden je kako bi putnici u Europi mogli birati samo jedan broj umjesto da moraju pamtiti različite brojeve žurnih službi za svaku zemlju. Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta i Vijeća Europe su 11. veljače 2009. godine potpisali tripartitnu deklaraciju kojom je 11. veljače ustanovljen kao Dan europskog broja 112.

Načelnik Stožera civilne zaštite i zamjenik župana Međimurske županije Josip Grivec danas je posjetio Županijski centar 112 te je istaknuo značaj centra 112 kao koordinacijskog i informacijskog centra zahvaljujući kojem se svakodnevno pruža pomoć građanima.

Ove se godine obilježava 30 godina jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 u EU

Vijeće Europskih zajednica je 29. srpnja 1991. donijelo Odluku o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112, koji sve hitne službe integrira u jedinstveni sustav te se ove godine obilježava 30 godina ovog broja za hitne službe. Broj 112 u Republici Hrvatskoj uveden je 11. veljače 2005. godine, a sustav 112 u Republici Hrvatskoj djeluje unutar Ravnateljstva civilne zaštite i neprekidno osigurava zaprimanje dojava na jedinstveni europski broj za hitne službe putem telefona, SMS poruka i e-poziva iz vozila. Sustav 112 čini dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija, a u skladu s utvrđenim procedurama pozivi se prosljeđuju u teritorijalno i strukovno nadležne prijavno – dojavne jedinice hitnih službi ili im se temeljem dojave informacije prenose.

Ladislav Söke, voditelj Službe civilne zaštite Čakovec,  naglasio je da je u 2020. godini centar 112 Međimurske županije zaprimio ukupno 22 183 poziva, od čega je 13 395 namjenskih poziva, a na dan u prosjeku primaju 60 poziva. U odnosu na 2019. godinu, u 2020. godini došlo je do pada ukupnog broja poziva (za 1472 poziva), iskoristivost broja je porasla (za 26,1%), u 2020. godini zabilježen je i porast broja zlonamjernih poziva (za 283 poziva).

Pozivanjem broja 112 štedi se vrijeme jer samo jedan poziv alarmira nekoliko hitnih službi, odnosno operater alarmira sve hitne službe potrebne u konkretnom slučaju, također hitne službe rasterećene su od zlonamjernih, nenamjenskih ili višestrukim opetovanih poziva, kada različiti pozivatelji dojavljuju isti hitni slučaj.