11. veljače obilježava se Dan jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 koji je na usluzi svim građanima Hrvatske i turistima u slučaju prirodnih ili tehničko-tehnoloških nesreća te prijetnji koje ugrožavaju život i zdravlje ljudi, imovinu ili okoliš. Služba civilne zaštite Čakovec prigodno je obilježila ovaj dan u prostorijama Županijskog centra 112 Čakovec gdje je održan sastanak žurnih službi s ciljem prenošenja te razmjene informacija i iskustva kojem je nazočio zamjenik župana Međimurske županije i načelnik Stožera civilne zaštite Međimurske županije Josip Grivec.

Sustav 112 u Hrvatskoj uspostavljen je 2005. godine temeljem Odluke Vijeća europskih zajednica o uvođenju jedinstvenog europskog broja iz 1991. godine. Osnovna zadaća mu je prijem svih hitnih poziva na broj 112, jedinstveni europski broj za sve hitne situacije na koji građani i turisti mogu dojaviti ugrožavanje ljudskih života i materijalnih dobara. U Hrvatskoj djeluje dvadeset županijskih centara 112 koji zaprimaju hitne pozive i Operativni centar civilne zaštite čija je glavna zadaća djelovanje u slučaju katastrofa, velikih nesreća i drugih izvanrednih događaja.

Voditelj Službe civilne zaštite Čakovec Ladislav Söke istaknuo je statističke podatke prema kojima je u 2019. godini centar 112 Međimurske županije zaprimio ukupno 23 698 poziva, od čega je 8 046 namjenskih poziva. Na dan u prosjeku primaju 65 poziva. Zabilježen je porast nenamjenskih i zlonamjernih poziva koji uključuju slučajne pozive, a 77% od ukupnog broja namjenskih poziva bilo je namijenjeno za hitne službe.

Predstavnici Službe civilne zaštite Čakovec, Policijske uprave međimurske, Javne vatrogasne postrojbe Čakovec, Zavoda za hitnu medicinu Međimurske županije, Hrvatske gorske službe spašavanja – stanica Čakovec i Međimurske županije složili su da postoji dobra organizacija i odlična suradnja među žurnim službama koja se dokazala kroz mnoge hitne slučajeve tijekom posljednjih godina. Zamjenik župana Josip Grivec zahvalio je svim djelatnicima žurnih službi te pohvalio njihov rad: „Sve žurne službe i operativne snage sustava civilne zaštite u Međimurju spremne su se odazvati i kvalitetno djelovati u slučaju hitnih i kriznih situacija. Važno je istaknuti značaj centra 112 kao koordinacijskog i informacijskog centra zahvaljujući kojem se svakodnevno pruža pomoć građanima.“

Pozivanje jedinstvenog europskog broja moguće je putem telefona, SMS poruka, telefaks poruka, e-poziva i putem automatskog poziva na broj 112 iz vozila koje imaju ugrađen takav sustav, a hitni slučaj može se dojaviti i na engleskom, njemačkog, talijanskom, mađarskom, slovačkom i češkom jeziku. Uvođenjem novog softvera za prijem poziva na broj 112 omogućeno je da djelatnici centra imaju podatke o pozivatelju kao i lokaciju pozivatelja na karti što je od velikog značaja u operativnom postupku pružanja pomoći.