Nepovoljan obrazovni status Roma posljedica je neredovitog pohađanja nastave, niske stope završenosti osnovnog obrazovana i nedovoljne motiviranosti. S ciljem povećanja socijalne uključenosti i integracije djece i učenika pripadnika romske nacionalne manjine u odgojno-obrazovni sustav, pokrenut je projekt „IŠKULICĂ- ŠKOLICA jednakih mogućnosti u obrazovanju“.

Projekt vrijedan 1.665.501,46 kuna trajao je od kolovoza 2018. do studenoga 2019. godine te je postignute rezultate prezentirala voditeljica projekta Maja Odrčić Mikulić na završnoj konferenciji koja je održana u Osnovnoj školi Orehovica. Međimurska županija nositelj je projekta koji je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, a u njegovo provođenje uključili su se Osnovna škola Jože Horvata Kotoriba, Osnovna škola Tomaša Goričanca Mala Subotica, Osnovna škola Dr. Ivana Novaka Macinec, Osnovna škola Orehovica, Osnovna škola Podturen i Dječji vrtić Maslačak iz Murskog Središća.

Osiguran produženi boravak i prijevoz za sudjelovanje u programu predškole za više od 300 djece

Zahvaljujući projektu „IŠKULICĂ- ŠKOLICA jednakih mogućnosti u obrazovanju“ djeci i učenicima romske nacionalne manjine omogućen je produženi boravak, osiguran je prijevoz za sudjelovanje u programu predškole i ostali potrebni uvjeti u svrhu potpore učenicima romske nacionalne manjine.

Ukupno je u program produženog boravka bilo uključeno 175 učenika nižih razreda, najviše ih Osnovne škole Orehovica, čiji je ravnatelj Branko Sušec naglasio važnost programa produženog boravka kroz koji djeca stječu pozitivne navike poput redovitog izvršavanja školskih obaveza, usvajaju svijest o važnosti obrazovanja i dugoročno razvijaju radne navike.

Osiguravanjem prijevoza, omogućeno je uključivanje ukupno 151 djeteta u program predškole, nabavljeno je 9 kompleta didaktičkih materijala za razvoj koncentracije, jezičnih i matematičkih vještina, održane su 4 edukacije za 36 djelatnika odgojno-obrazovne djelatnike partnerskih škola te je organiziran jednodnevni izlet u Zagreb za učenike uključene u programe produženog boravka.

 Uključivanje romske djece u predškolu financiranjem prijevoza i osiguravanjem produženog boravka samo su neke od mjera koje dugoročno poboljšavaju obrazovnu strukturu romske zajednice, kao je istaknula pročelnica Upravnog odjela za obrazovanje, kulturu i sport Blaženka Novak: „Osnovnoškolsko obrazovanje ima puno manje institucionalne podrške, a djeci je najpotrebnija podrška i poticaj upravo u najranijoj dobi dok sama ne izgrade vlastiti odnos prema obrazovanju. Stoga je potrebno izboriti se za kontinuirane programe i projekte koje će podržati nadležno ministarstvo.

Završnoj konferenciji nazočili su predsjednik Vijeća romske nacionalne manjine Matjaš Oršuš sa zamjenikom Elvisom Kraljem, pročelnica Upravnog odjela za zdravstvo i socijalnu skrb Sonja Tošić-Grlač, Aleksa Đokić i Nikolina Patalen iz Ureda za ljudska prava i prava nacionalnih manjina, ravnatelji partnerskih škola i vrtića koji su se složili da je kod djece i učenika romske nacionalne manjine koja su uključena u projekt, stjecanje radnih navika dovelo do razvoja motivacije za daljnje obrazovanje, do razvoja samopouzdanja i samopoštovanja, utjecalo na poboljšanje uvjeta i mogućnosti djece te u konačnici dovelo do povećanja broja učenika koji se odlučuju na nastavak školovanja.