Svjetski dan prava potrošača, prigoda je da ukažemo na probleme s kojima se svi mi kao potrošači svakodnevno susrećemo. U Međimurskoj županiji djeluju udruge koje svojim radom nastoje aktualizirati te probleme i potaknuti njihovo rješavanje. Međimurska županija je i jedina u Hrvatskoj koja putem javnog poziva i financijski podupire njihov rad.

Iako ima još dosta pitanja koja muče naše sugrađane i dalje ćemo težiti  visokom stupnju zaštite potrošača te s udrugama i dalje provoditi edukaciju o osnovnim potrošačkim pravima i obvezama što je  visoko na listi prioriteta Međimurske županije.

Svjetski dan prava potrošača (World Consumer Rights Day), koji je prvi puta obilježen 15. ožujka 1983., svake godine aktualizira raspravu o pitanjima i problemima vezanim uz područje zaštite potrošača. To je ujedno i prigoda za promicanje temeljnih prava svih potrošača i za postavljanje zahtijeva da se ta prava poštuju.

Svjetski dan prava potrošača svoje porijeklo ima u “Deklaraciji o osnovnim pravima potrošača” koju je donio bivši američki predsjednik John F. Kennedy 1962. godine.

Prvi je puta Svjetski dan prava potrošača obilježen 15. ožujka 1983.godine.

Deklaracijom su definirana četiri temeljna prava potrošača na tržištu roba i usluga:

  • pravo na sigurnost roba i usluga
  • pravo na cjelovitu, istinitu i pravovremenu informaciju
  • pravo na izbor roba i usluga
  • pravo potrošača da se čuje njihov glas.

Kako bi se ostvarila odrednica Strategije prema kojoj je «potrošač-fizička osoba prepoznata i definirana  ključnim i odgovornim gospodarskim čimbenikom na svakom nacionalnom  tržištu», u srpnju 2004. godine Europska unija je redefinirala osam univerzalnih prava potrošača u deset praktičnijih i tržišno provodljivijih temeljnih načela politike zaštite potrošača, koja se odnose na sljedeće:

  1. Kupujte  što želite i gdje želite
  2. Ako proizvod nije ispravan, vratite ga
  3. Postoje visoki sigurnosni standardi za prehrambene artikle i ostale proizvode
  4. Potrošač mora znati što jede
  5. Ugovori moraju biti nediskriminirajući (fair) i transparentni za potrošača
  6. Ponekad potrošač može promijeniti svoje mišljenje
  7. Stvoriti uvjete kako bi potrošač mogao usporediti cijene i ostvariti pravo na izbor
  8. Potrošač ne smije biti prevaren i zavaran
  9. Potrošač mora biti zaštićen i u vrijeme dok je na godišnjem odmoru ili putovanjima (u zemlji i inozemstvu)
  10. Učinkovita naknada štete u prekograničnim sporovima (kršenja prava potrošača).