Čakovečka Knjižnica „Nikola Zrinski“ ovoga mjeseca preporuča nove naslove za sve željne novih ili dodatnih spoznaja o kretanju, zdravlju i prehrani njihove djece. Donosimo tri naslova vezana uz gimnastiku za mozak, program aktivnosti za djecu predškolske dobi i uravnoteženi razvoj.

Sva tri djela pružaju izuzetno vrijedne spoznaje i uvide u aktivnosti koje pridonose boljem senzomotoričkom razvoju djeteta, kognitivnog funkcioniranja, poboljšanja razvojeteže i drugog.

 

Carla Hannaford: „Pametni pokreti. Zašto ne učimo samo glavom? Gimnastika za mozak“

Ova revolucionarna knjiga na popularan i čitak način objašnjava ulogu tijela u razmišljanju i učenju te opisuje jedinstvene BrainGym® vježbe koje poboljšavaju rad mozga i sposobnosti učenja u djece i mladih.

Biologinja i edukatorica Carla Hannaford govori zašto se djeca moraju kretati i pokazuje posebne “pametne pokrete” – tjelesne aktivnosti koje u potpunosti aktiviraju djetetov potencijal za spoznaju i učenje. Autorica se usredotočuje na dječji mozak i tjelesni razvoj, rast tjelesno-umnih sposobnosti kojima djeca uče. Inteligencija, koja se prečesto smatra tek analitičkom sposobnošću, a mjeri se i vrednuje u bodovima kvocijenta inteligencije – ovisi o tijelu više nego što obično shvaćamo. Tjelesni pokreti i emocionalna sigurnost od najranijeg djetinjstva i tijekom cijeloga života igraju važnu ulogu u stvaranju mreže živčanih stanica koja je temeljna podloga učenja.

Knjiga je prevedena na petnaest jezika i temeljno je važna za razumijevanje dječjeg razvoja i obrazovanja, otvara nove vidike u razumijevanju međusobnog djelovanja tijela i uma jednako važne za djecu i odrasle.

 

Jenny Clark Bracksenzo: „Učenjem do pokreta, kretanjem do spoznaje! Program senzomotoričkih aktivnosti za djecu predškolske dobi“

Uz istoimeni DVD iste autorice, knjiga predstavlja cjeloviti program senzomotoričkih aktivnosti za djecu predškolske dobi koji se provodi tijekom godine. Odličan je izvor pomoću kojeg se mališanima i predškolcima može pružiti najkvalitetnija usluga radne terapije. U stvaranje ovog programa autorica, pedijatrijska radna terapeutkinja Jenny Clark Brack, uložila je 14 godina iskustva rada s djecom različite dobi i s različitim razinama sposobnosti.

Riječ je o prekrasnoj zbirci aktivnosti koje se mogu koristiti u radu sa svom djecom u dječjem vrtiću, kao i u specijaliziranim rehabilitacijskim ustanovama. Štoviše, aktivnosti su lako razumljive, a program je kolaborativan, transdisciplinaran i mogu ga primjenjivati odgojitelji, ostali stručnjaci i roditelji.

Struktura programa slijedi model senzorne integracije. Sastoji se od 50 tematskih, cjelovitih seansa, vještina više razine ravnoteže i koordinacije oko-ruka te, na kraju, funkcionalnih vještina s ciljem razvoja fine motorike, koji rezultira krajnjim uspjehom. Svakom od aktivnosti potiče se razvoj jezičnih, kognitivnih i socijalnih vještina.

 

Sally Goddard Blythe: „Uravnoteženi razvoj : što sve dječji mozak treba za zdrav razvoj od rođenja do školskih dana“ 

Autorica je terapeutkinja Sally Goddard Blythe koja istražuje znanstvenu podlogu dobre stare istine “zdrav duh u zdravom tijelu” i objašnjava zašto je kretanje u ranoj dobi neophodno za razvoj zdrave ravnoteže, kao i međusobno povezane i međuovisne temelje normalnog ili zdravog razvoja govora, učenja, spoznaje i emocija. Prema autorici, mehanizam ravnoteže je poput klavira koji je svakom djetetu genetski dan pri rođenju. No, dijete mora naučiti koristiti taj klavir i svirati ga, ako želimo da se zadivljujući potencijal i neuropsihološka “glazba” normalno razviju iz još nezreloga mozga.

Knjiga pruža suvremene uvide nužne za maksimiziranje senzomotoričkog i kognitivnog funkcioniranja putem poboljšanja ravnoteže, kako u djece normalnog razvoja, tako i u onih s teškoćama u razvoju. Kako bi čitatelji lakše percipirali sadržaj i izbjegli nepotrebnu zbrku, ovaj dobro uravnoteženi tekst pažljivo je osmišljen i skladan.