Menu
Europska regija sporta 2022.
|
Visit Međimurje

Kolegij gradonačelnika i načelnika raspravljao o Zakonu o zaštiti životinja, a predstavljene su i nove inicijative

Datum objave: 19. travnja 2016.

15. sjednica Kolegija gradonačelnika i načelnika općina u Međimurskoj županiji otvorena je raspravom o  Zakonu o zaštiti životinja, na koji je brojne primjedbe uputio gradonačelnik Grada Preloga Ljubomir Kolarek. „Zakonodavci snose veliki dio odgovornosti i krivice za nastalo stanje u našoj županiji o kojem se puno govorilo, stoga prvenstveno kao predstavnik lokalne zajednice, ali i veterinar po struci,  pozivam nadležne da propišu mjere koje možemo realno financirati i provesti na terenu“, rekao je uvodno gradonačelnik Kolarek, naglasivši pritom kako se novim izmjenama postojećeg Zakona ne nalazi rješenje, a nameću se nove obveze. „Stalno nam se nešto nameće bez da nas se išta pita. Grad Zagreb priča je za sebe i ne može predstavljati objektivno stanje u malim jedinicama lokalne samouprave, jer se iz središnjice ne može jasno shvatiti razina problema na terenu, u općinama i gradovima“, nastavio je Kolarek s čijom su se inicijativom složili načelnici Franjo Bukal i Vladimir Domjanić, predstavnici Općine Kotoriba i Mala Subotica koje se već dugo bore sa spomenutim problemom.
Na sjednici je predstavljen i projekt Etične banke, tzv. ebanke, kojeg je predstavio Dražen Bacinger ispred Zadruge za etično financiranje. Uloga je takve banke omogućiti svojim članovima pružanje svih bankarskih usluga, osiguravajući im najpovoljnije uvjete financiranja, kontinuiranu savjetodavnu podršku u poslovanju te aktivno smanjivanje rizika povezivanjem u ekonomske cjeline. „Ovaj projekt je ustvari ambiciozan pokušaj kojim nastojimo vratiti banku u tradicionalne okvire, dakle da služi građanima a ne da stvara profit zbog profita“, objasnio je Bacinger. „Veliku korist od ove ideje trebale bi imati upravo lokalne zajednice, jer poznata je činjenica da postojeće banke svojom politikom kreditiranja određuju koji segmenti društva će se razvijati, a na ovaj način se želi ići na ruku poduzetnicima, OPG-ovima i lokalnim zajednicama u cjelini“, istaknuo je direktor poslovne mreže Zadruge za etično financiranje Krešimir Prevendar. Zadruga trenutno broji približno 400 članova koji su svi suvlasnici banke, čije je središte u Zagrebu. Ideja poslovanja je da se ono odvija putem interneta čime će troškovi biti minimalni, a poslovnice neće biti klasične, već će koristiti prostore zadrugara. „Osnovni članski ulog za fizičke i pravne osobe iznosi 2.500,00 kuna, s time da pravne osobe imaju dodatni članski ulog ovisno o vrsti tvrtke“, za kraj je objasnio Bacinger, pozvavši pritom sve prisutne da predstave ovaj projekt u svojim općinama i gradovima.
Kolegiju je predstavljeno i detaljno Izvješće o radu i aktivnostima Hrvatske gorske službe spašavanja – Stanice Čakovec za 2015. godinu, o kojem su više govorili njen pročelnik Neven Putar i tajnik Miodrag Novosel. Naglašeno je kako Stanica posjeduje vrlo skupu opremu i tehniku za koju je potrebno predvidjeti sredstva za osiguranje od uništenja, oštećenja ili krađe, kao i da je potrebno dugoročno osigurati adekvatni prostor za djelovanje Stanice. Ipak, veliku prepreku u daljnjem napredovanju glede nabavke opreme, edukacije, ali i intervencije na terenu, predstavlja trenutno financijsko stanje, ističe tajnik Stanice. „Sigurnost na cjelokupnom prostoru kojim upravljaju jedinice lokalne samouprave, javni je interes i prioritetna potreba građana svake lokalne zajednice“, nastavio je Novosel i apelirao na Općine i Gradove koji to još nisu, a dužni su prema zakonskim odredbama, da potpišu Sporazum sa Stanicom, te joj na taj način osiguraju financijska sredstva potrebna za rad.
U posljednjoj točki sjednice predstavljen je i nedavno pokrenuti projekt e-Redar. Radi se o internetskom sustavu koji građanima omogućuje jednostavno i brzo slanje prijava predstavnicima lokalne zajednice, lakšu komunikaciju s gradskim komunalnim službama, te pristup potrebnim podacima. „Građani od sad mogu sve svoje prijedloge i primjedbe vezane uz komunalnu službu uputiti gradskoj upravi putem interneta“, objasnio je Bruno Trstenjak, direktor tvrtke Pulsar d.o.o. koja je izradila aplikaciju. „Sustav je besplatan i otvoren za korištenje svim građanima, a iako je za sad postavljen samo u Čakovcu, očekujemo da će se proširiti i na ostale jedinice lokalne samouprave“, istaknuo je Trstenjak.
Spomenimo i kako su u okviru sjednice pozvani svi gradonačelnici i načelnici da, kao jedni od suorganizatora, zajedno sa svojim sumještanima prisustvuju programu obilježavanja Dana Međimurske županije, koji započinje u petak, 22. travnja, te će trajati sve do nedjelje, 01. svibnja, na području cijele županije s najbogatijim programom dosad.

homecrossmenuchevron-down
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram Skip to content